Skip to Main content Skip to Navigation
Master thesis

Can songs represent a learning aid to study ?: Examples from the latest album of Sabaton – The Great War – and its didactic significance. Or how songs can help memorizing key elements

Résumé : Ce mémoire traite des liens entres les méthodes didactiques et la musique. J’ai analysé plus particulièrement le dernier album du groupe de heavy metal Sabaton. Leur album a été construit sur une base didactique – même si le but premier reste la musique. Des choses ont été mises en place afin d’assurer une bonne compréhension des faits historiques qui se cachent derrière leurs chansons. J’explique en quoi leurs chansons – ainsi que les chansons en générales – peuvent représenter un support non négligeable quant à nos apprentissages. J’explique également quels procédés neurologiques sont impliqués dans le processus de mémorisation, et ce qu’il faut faire pour assurer au maximum le passage des éléments en question dans notre mémoire à long terme.
Document type :
Master thesis
Complete list of metadata

https://hal-univ-fcomte.archives-ouvertes.fr/hal-03405502
Contributor : Sylvie Guyon Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Wednesday, October 27, 2021 - 11:58:46 AM
Last modification on : Friday, October 29, 2021 - 3:33:37 AM

File

DUBREZ_Clémence_anglais_2021....
Files produced by the author(s)

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : hal-03405502, version 1

Collections

Citation

Clémence Dubrez. Can songs represent a learning aid to study ?: Examples from the latest album of Sabaton – The Great War – and its didactic significance. Or how songs can help memorizing key elements. Education. 2021. ⟨hal-03405502⟩

Share

Metrics

Record views

12

Files downloads

9