HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Master thesis

L’impact du fascisme dans l’enseignement en Italie entre 1920 et 1943

Résumé : À partir de l’analyse d’extraits de manuels scolaires italiens, ce travail se propose d’étudier la manière dont l’idéologie fasciste a infléchi les contenus de l’enseignement scolaire durant la période mussolinienne afin de diffuser ses valeurs et de créer de futurs citoyens-soldats, prêts à mourir pour la Patrie.
Document type :
Master thesis
Complete list of metadata

https://hal-univ-fcomte.archives-ouvertes.fr/hal-03442669
Contributor : Jean-Christophe Conan Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Tuesday, November 23, 2021 - 11:30:22 AM
Last modification on : Tuesday, March 1, 2022 - 11:20:30 PM
Long-term archiving on: : Thursday, February 24, 2022 - 7:30:20 PM

File

HOLUBKO_Mariette_PE70_2021.pdf
Files produced by the author(s)

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : hal-03442669, version 1

Collections

Citation

Holubko Mariette. L’impact du fascisme dans l’enseignement en Italie entre 1920 et 1943. Education. 2021. ⟨hal-03442669⟩

Share

Metrics

Record views

12

Files downloads

3