HAL will be down for maintenance from Friday, June 10 at 4pm through Monday, June 13 at 9am. More information
Skip to Main content Skip to Navigation
Master thesis

La place du concept d'acteur dans la géographie scolaire

Résumé : Ce mémoire se propose, d’une part, d’étudier, à travers l’analyse des programmes scolaires et d’un corpus de manuels de géographie, la place dévolue au concept d’acteur dans la géographie telle qu’elle est enseignée au cycle 3 et, d’autre part, d’analyser la manière dont ces manuels de géographie guident les enseignants dans leur pratique professionnelle.
Document type :
Master thesis
Complete list of metadata

https://hal-univ-fcomte.archives-ouvertes.fr/hal-03353079
Contributor : Jean-Christophe Conan Connect in order to contact the contributor
Submitted on : Thursday, September 23, 2021 - 5:06:07 PM
Last modification on : Tuesday, March 1, 2022 - 11:20:27 PM
Long-term archiving on: : Friday, December 24, 2021 - 9:16:39 PM

File

FIGARD_erika-laura_PE70_2021.p...
Files produced by the author(s)

Licence


Distributed under a Creative Commons Attribution - NonCommercial - NoDerivatives 4.0 International License

Identifiers

  • HAL Id : hal-03353079, version 1

Collections

Citation

Figard, Erika-Laura. La place du concept d'acteur dans la géographie scolaire. Education. 2021. ⟨hal-03353079⟩

Share

Metrics

Record views

19

Files downloads

6